Janusz Szewczak: Wszystko, co czyni władza ma nam obrzydzić życie, … (1)


Szewczak_Kraj-Absurdow-okladkaZgodnie z zawołaniem protoplasty teatru absurdu, Alfreda Jarry’ego, „rzecz dzieje się w Polsce, czyli nigdzie”.

Polska – kraj ludzi uroczych i zarazem wstrętnych, zaradnych i pracowitych, choć z niskimi wynagrodzeniami, obok Koreańczyków najdłużej i najciężej pracujących na świecie, dużo więcej niż Niemcy, a jednocześnie kraj obiboków, totalnych leni, nieudaczników, lemingów, różnej maści oszustów i zwykłych złodziejaszków. Kraj ludzi nieufnych wobec siebie, a naiwnych i łatwowiernych wobec obcych. Kraj nizinny i jednocześnie kraina górali o mężnych sercach, często odważnych ponad miarę, ale w zwykłych sprawach dnia codziennego jakże często tchórzy, sprzedawczyków i układowców.  Czytaj dalej

Bądź sobą! & TZŚ: Postępowe ustawodawstwo


MTodd_image004

37/2013 (116

Szanowni Państwo!

     Ilekroć słyszę takie wezwanie, to wiem, że jest to właśnie apel żebym przestała być sobą. Z jakiej bowiem racji ktoś miałby lepiej ode mnie wiedzieć co jest, a co nie jest dla mnie charakterystyczne? Uzurpator do takiej wiedzy próbuje skłonić mnie do zachowań jakich on oczekuje; Czytaj dalej

Prof. Witold Kieżun: „Smutno mi, że umieram nie w tej Polsce, o którą walczyłem…”


Fot. wPolityce.pl

Smutno mi, że umieram nie w tej Polsce, o którą walczyłem… To jest bardzo bolesne. Wymieramy, straciliśmy markę na świecie, jesteśmy całkowicie uzależnieni…

– mówi w rozmowie z „Bliżej” prof. Witold Kieżun, ekonomista, powstaniec warszawski, więzień sowieckich łagrów, autor książki „Patologia transformacji”.   Czytaj dalej

Oświadczenie Zarządu Solidarnych 2010 w sprawie uczestnictwa w manifestacji w Warszawie – 14 września!


solidarni-logo-h94

Spotykamy się o godz. 10.30 na Rondzie Dmowskiego. O godz.11.00 idziemy na Rondo de Gaulle’a i potem w prawo, na Plac Trzech Krzyży. Na Placu Trzech Krzyży uformujemy swój sektor i dołączymy do manifestacji NSZZ „Solidarność”  i wspólnie przejdziemy Nowym Światem i Krakowskim Przedmieściem na Plac Zamkowy, gdzie zaplanowany jest finał protestu i przemówienia.

Dołącz i TY
Czytaj dalej