Odezwa prezes Ewy Stankiewicz do Solidarnych2010


Drodzy Solidarni 2010,

Po dwóch latach urzędowania Prezydent RP zawetował właśnie ustawy reformujące wymiar sprawiedliwości. Systemowa zmiana jest niezwykle Polsce potrzebna. Powinna zacząć się od wymiany sędziów Sądu Najwyższego oraz Krajowej Rady Sądownictwa – czyli osób odpowiedzialnych za katastrofalny stan wymiaru sprawiedliwości. Bez zasadniczej systemowej zmiany nie będzie uczciwej konkurencji w gospodarce, równych praw obywateli, przejrzystości życia publicznego, reprezentatywnego dostępu do głosu społeczeństwa w mediach prywatnych (te publiczne co kilka lat zawsze wędrują z rąk do rąk), uczciwych wyborów, eliminowania patologii: nie będzie demokracji. 

W mojej ocenie niestety Prezydent nie stanął po stronie setek tysięcy skrzywdzonych osób ani po stronie Państwa okradanego na dużą skalę w procesie umożliwianym i ubezpieczanym przez skorumpowanych sędziów, niejednokrotnie beneficjentów przestępstw. W praktyce całkowicie bezkarnych. Od słów bardziej liczą się czyny.

Musimy zrobić wszystko, by decyzja Prezydenta nie zablokowała realnych zmian w obszarze bezmiaru krzywd i niesprawiedliwości. Nie da się realnie i skutecznie reformować wymiaru sprawiedliwości wspólnie z ludźmi, którzy są twarzą korupcji systemu, którzy tworzyli ten system, uczą go studentów oraz stoją na straży jego patologii.

Drodzy Solidarni 2010. Chciałam Wam podziękować za ciągłą pracę na rzecz Polski. Darzę Państwa wielkim szacunkiem i wiem, że przyczyniacie się do potrzebnej dobrej zmiany Rzeczpospolitej, bezinteresownym wielkim wysiłkiem. Odważni i uczciwi. Z pomysłami i determinacją. Z pracą u podstaw. Wyłanianiem autentycznych elit. Z obnażaniem kłamstwa, które stało się współczesną bronią polityczną. Jesteście bardzo potrzebni!

Ewa Stankiewicz
prezes Stowarzyszenia Solidarni 2010


„Bardzo polecam spokojne, wyważone aczkolwiek stanowcze wypowiedzi Ewy Stankiewicz w kwestii sądownictwa i istoty problemu. Również Eugeniusz Szostak mówi ilu jeszcze sędziów z poprzedniego, komunistycznego układu nadal orzeka…
Głos krytyczny wobec decyzji Prezydenta, ale trudno się nie zgodzić..” /FB-Paweł Hermanowski/

2 comments on “Odezwa prezes Ewy Stankiewicz do Solidarnych2010

  1. Niewpuszczony komentarz – mail do Ewy Stankiewicz

    (załączniki-dowody, etapami wysłane na kontak na stronie)

    Pani mi wybaczy ton i liczbę mnogą gramatyki pytań jakie kieruję do Pani. Ale naprawdę nie wiem jaki wpływ ma Pani na swoich przyjaciół i kolegów ze środowiska dziennikarskiego. Tworzycie jednak, pewną jedność i zbiór cech charakteru wspólnych dla waszego środowiska. Przepraszam że zwracam się też z tym do Pani, ale postaram się być szczery – z tym że przez to że u Pani na ewastankiewicz.wordpress.com pisałem; pisałem wtedy (od końca 2012 r. po teraźniejszość) gdy rządziła PO Państwa sytuacja nie była najweselsza: wtedy przy pełnym jadła okrągłym stole, siedziały komuchy razem z liberałami. Pisałem wtedy i starłem się pomóc tak jak mogłem i jak umiałem i jak pozwalało mi na to sumienie. Wtedy byłem wpuszczany z bardziej kontrowersyjnymi teściami. Dlatego napiszę teraz wprost: może z tego powodu mnie Pani trochę lepiej zapamiętała (kokon waszej władzy).

    Proszę się nie obrazić; w końcu nosi Pani krzyż, chyba nie jako zwykłą biżuterię – publicznie: I z tego powodu, zanim potraktuje mnie Pani za część tej (uniwersalizm) „tłuszczy”, „plebsu” etc, może zdąży zrozumieć że nie zadaję Pani tych moich pytań tylko dla siebie – realizując swoje partykularne interesy – jak raczył je nazwać sam Tomasz Sakiewicz, przy okazji odwlekania reform – na temat sądów: http://m.niezalezna.pl/102685-dopiero-poczatek#.WXJhrN6w7OY.twitter?t=1&cn=ZmxleGlibGVfcmVjc18y&iid=98fca92181774595bf2706d90da5eeff&uid=844111589133504515&nid=244+272699400

    W związku z tym proszę mi napisać; proszę odpowiedzieć mi tylko na to – dlaczego nie wpuściliście mi tego komentarza* na Niezalezną.pl. Proszę, niech mi Pani powie albo napiszę: z jakiego powodu nie wpuszczacie państwo moich Twittów do publicznej wiadomości? Czyżbym kłamał? Powie mi teraz Pani z jakiego powodu tak się boicie prawdy – przemoc i reakcja na nią, państwa polskiego (załączniki)? Czy ukrywając ją, zbudujecie dzięki temu lepszą – bardziej przyjazną i praworządną Polskę? Tak, pamiętam Wasze katolickie miłosierdzie, jak 11 listopada 2014 red. Lichocka i koledzy śmiali się w Republice gdy ten młody – słusznie wtedy egzaltowany – redaktor komentował zbitego jak psa demonstranta wleczonego za nogi i ręce do „suki” policyjnej – wleczonego człowieka jak worek kartofli, choć pewnie diabeł wie czy żywego, bo wtedy – za PO – też media kłamały, zaklejając „zwykłym” ludziom usta. Powie mi Pani z jakiego powodu na antenie jesteście tak niezdolnymi do empatii, i tym samym – tak podłymi ludźmi?

    *Oto treść tego niebezpiecznego dla ludzi, niewpuszczonego komentarza pod:
    http://niezalezna.pl/102961-walesa-obrazal-i-w-koncu-sie-doczekal-zostal-pozwany-przez-jaroslawa-kaczynskiego#comment-4661740

    i tego samego ze zmienionym tytułem, pod: http://niezalezna.pl/102965-2-tys-terminali-trafi-do-policjantow#comment-4661798

    – ze zmienionym tytułem – „Bogatych będzie stać na łamanie prawa – stwarzanie zagrożenia” – w art. chodziło o terminale do poboru opłat za mandaty karne.

    Tytuł pod – odnośnie – Kaczyński pozwał Wałęsę: Pan Panie Kaczyński może sobie na to pozwolić

    Nas, zwykłych ludzi na to nawet nie stać. Za to – za to jak działa polskie państwo – za to że domagam się udrożnienia furtki i bramy na własną posesję, jestem nie tylko nieustanie obrażany pod moim własnym domem, ale kierowane są również pod moim adresem groźby – moim zdaniem karalne, w rodzaju – ty frajerze wyj* ci w ryja, roz*ć ci ten aparat, ty ku*a cioto, ty pe*ale – mimo że nie jestem gejem… Choć nawet bycie gejem, to chyba nie jest powód do szykan; do upadlania człowieka pod jego domem. Czy inteligencja w ogóle rozumie taki rodzaj mowy? Czy wobec tego zrozumie krzywdę i traumę przy jej pomocy wyrządzoną?…

    Niech by ktoś spróbował za PRL, powiedzieć komuś obcemu i starszemu, na „ty”… Dziś?… Te pomyje leją się dalej szerokim strumieniem.

    Nie raz czekałem pod własną bramą aż raczą mnie te oprychy – goście przyjeżdżający do sąsiadów – wpuścić. Mimo że widzą że są nagrywani, ich poczucie bezkarności nie ma granic. Kamera ich tylko rozzuchwala. Oni po po prostu nie czują żadnego respektu przed polskim państwem i jego prawem. Zupełnie tak, jakby polskie prawo im na to pozwalało, prowokując ich do przemocy fizycznej. Zgłaszałem te problemy, również te gdy goniły mnie psy po ulicach w mojej miejscowości. Pisałem maile do ministra Ziobry, Błaszczaka, wszystkie pisma kierowane są o każdy szczebel niżej, w pismach jakie odsyła mi prokuratura i policja, odpowiedzialność jest przerzucana na straż gminną która nie ma takich uprawnień i urzęduje tylko w wąskim przedziale czasu, policja chroni się nawzajem, tzn każdy szczebel wyżej chroni ten niższy… – tak było jeszcze w tym roku.

    Z tego co obserwuję w waszych mediach, policja reaguje dopiero wtedy gdy coś się stanie, gdy już po kimś cieknie krew, albo ktoś już nie żyje. Gdzie jest prewencja prawa? Jak długo będę chodził cały?

    Jutro znowu idę do dzielnicowego pokazywać mu filmy. Gdy byłem ostatnio, w komputerze na komisariacie nie działała nawet karta dźwiękowa. A, wszystko trzeba nagrywać. Bez tego ani rusz. Oni uwierzą tylko tym o wysokim statucie społecznym.
    Już mam dość życia w tym kraju. W tak rządzonym państwie, Panie prezesie Kaczyński, naprawdę trudno być patriotą.

    • Ten „niewpuszczony” komentarz z automatu trafił do spamu, tak się dzieje zwykle, gdy komentujący podaje więcej niż 2 linki (platforma wordpress.com w ten sposób zabezpiecza nas przed zalewem odsyłaczy reklamowych itp)

      Każdy taki przypadek trzeba ręcznie odblokowywać, przeglądanie spamu nie jest czynnością łatwą ani miłą …

skomentuj

