Ewa Stankiewicz: Już wiedzą, że spadł


Prof. Szaniawski zginął kilka dni temu w Tatrach. To kolejna zagadkowa śmierć osoby publicznej w Polsce, krytycznie patrzącej na rezygnację aktualnej władzy z suwerenności Polski. Niewątpliwie był solą w oku rosyjskich służb w Polsce. Żeby było jasne – nie twierdzę, że Profesor został zamordowany. Ale ta śmierć bardzo mnie niepokoi. – pisze Ewa Stankiewicz Czytaj dalej

Czy można być sobą czerpiąc wzór z Puchatka?



Obrazek z Kubusiem Puchatkiem zamieszczony przy artykule „Czy można być sobą?”  przypomniał mi sen jaki miałem przed wielu laty. Sen dotyczył sposobu manipulacji jaki dopiero miał się pojawić. Chodzi mi o techniki PR stosowane od zamierzchłych czasów ale rozwiniętych do perfekcji w ostatnim 20-leciu.

Jako małe dziecko miałem pluszowego misia podobnego do Puchatka.

To była moja ulubiona zabawka, z która się nie rozstawałem. Po latach miałem sen, przyśnił mi się mój misiu. Był bardzo ładny, pachnący, do tego mówił do mnie miłym ludzkim głosem. Misiu we śnie był kimś komu ufałem bezgranicznie, znał mnie od dzieciństwa i tylko jemu mogłem zaufać bezgranicznie. Kiedy tak trwałem w zachwycie nad moim misiem, nagle usłyszałem jakby głos narratora Czytaj dalej

JOW – maść na szczury?



Przedstawiam kolejne głosy w sprawie akcji Pawła Kukiza dot. Jednomandatowych Okręgów Wyborczych.

Lech Makowiecki, lider zespołu „ZAYAZD”€ (zayazd.pl ) na swoim blogu pisze:

(…) pierwszym kubłem zimnej wody niech będzie platformerski skład Senatu (wybierany właśnie w systemie JOW), gdzie tego typu głosowanie upartyjniło skład „wybrańców narodu” izby wyższej aż do granic absurdu; a miało być tak pięknie…

Jeśli ten sam układ powtórzyłby się w Sejmie RP, Platforma Obywatelska z 63% poparcia miałaby możliwość „nicnierobienia” w znacznie bardziej komfortowym wymiarze niż obecnie… Czytaj dalej

Ducha nie gasić – śpiewać, tańczyć, recytować !


Co robić?  – Od czasu do czasu podajemy przykłady działania „natenczas” – może a nuż kogoś zainspiruje, zachęci ..

Podczas okupacji Warszawy duże znaczenie dla podtrzymywania ducha mieszkańców miały tzw  „zakazane piosenki”. My wprawdzie nie jesteśmy pod jawną okupacją, ale Czytaj dalej