Szewach Weiss: „Polacy to nasi święci, bohaterowie!”


ipn24 marca przypada 71. rocznica mordu, którego Niemcy dokonali na polskiej rodzinie Ulmów, za ukrywanie Żydów.  Niemcy w odwecie zamordowali zarówno ich, jak i ukrywające się u nich osoby.

Rocznicę tego tragicznego zdarzenia na antenie Telewizji Republika komentował Szewach Weiss. Tłumaczył, że Muzeum Historii Żydów Polskich będzie służyło rozpowszechnieniu wiedzy o takich historiach: – Wiedza ta, szeroka i głęboka jest związana z powstaniem muzeum. Ono poszerzy ją i będzie strażnikiem pamięci. (…) U nas w Jerozolimie w instytucie pamięci, podkreśla się prawie na pierwszym miejscu to ludzkie zjawisko, dusze wielu Polaków w tym nieludzkim świecie – mówił.

Dodawał, że Polacy ratujący Żydów, to: – To jest szczyt moralności w oceanie krwi i niesprawiedliwości.

Przypomniał, że nasi rodacy uratowali ok. 50-70. tys. Żydów. – Dziś to już przecież pół miliona osób – podkreślił. Przypomniał także, że Niemcy mieli plan wymordowania także Polaków: – Mówimy tu o dwóch narodach ofiar. (…) To, co działo się tutaj było okropne, ale Polacy stworzyli bilans między dobrem a złem. To są nasi święci, nasi bohaterowie do końca istnienia świata – skwitował.

mc,telewizjarepublika.pl

za: stefczyk.info

Reklamy

6 comments on “Szewach Weiss: „Polacy to nasi święci, bohaterowie!”

  1. Czytając teksty, jednym słowem ten Żyd wasssss nie zbawi. Ośmieszył Polskę ! Ośmieszył nas Polaków. Co NATO rodzimi ?

  2. Gdyby Pan Szewach Weiss nie byl zydem , to bym uwierzyl, ze byc moze mowi prawde. Ja nie wierze w uczciwych zydow. Zyd mowi jedno, a mysli co innego.

  3. Chodz jeden Żyd mówiący prawdę o tamtych czasach nie fałszujący faktów historycznych.

  4. Szewach Weiss powiedział też, przed ok. dwoma laty(+-), na antenie tvpinfo, że Polska i Polacy są pod szczególnie ścisłą o b s e r w a c j ą(lupą, jak się wyraził) pewnych środowisk! Ciekawe jakie „środowiska” miał na myśli …?

  5. Myślę że to wynika z tego iż jesteśmy chrześcijanami uznającymi Jezusa za Króla Świata a oni jako żydzi z tym zaciekle walczą.

  6. Pan Weiss byl ambasadorem Izraela w Polsce i jego opinie sa dosc sprawiedliwe. Niestety wiekszosc diaspory zydowskiej jest nastawiona do Polski i Polakow, jesli nie nieprzychylnie, to wrecz wrogo. W Izraelu rzecz sie ma jeszcze gorzej. Polacy zyjacy na emigracji moga doswiadczyc na codzien jak nieprzyjazni sa Zydzi. Ja rozumiem, ze w swietle masowej imigracji Zydow wypada stwarzac wrazenie, ze przeciez jestesmy bracmy, a juz szczegolnie po francuskim exodusie. W swiecie Polacy sa najwiekszymi anty-semitami w najmniej anty-semickim kraju w Europie. Cz to jakis paradoks?
    Zydzi przestancie kalac nasza czesc i honor, jeden Szewach Weiss nie czyni wiosny!

Możliwość komentowania jest wyłączona.