Samotny bój dziennikarza


wsumlinski-0Wojciech Sumliński – z wykształcenia psycholog dziecięcy, z zawodu dziennikarz śledczy – ze świata wdzięcznego i bezpiecznego, jakim jest praca z dziećmi, trafił w rejony bardzo odległe – do okrutnego świata gangsterów, przestępstw, zbrodni, służb specjalnych i polityki. Dwie książki: „Z mocy bezprawia” i „Z mocy nadziei” są próbą rozliczenia autora z okresem życia, które, niewiele brakowało, zakończyłoby się tragicznie. Czytaj dalej

Lech Makowiecki: MIAŁEM SEN…


Folksdiojcze-w-ŁodziKiedy przyjdą podpalić dom,
Ten sam, w którym mieszkasz wciąż – Polskę,
Nikt nie odpowie na ich grom
Nie stanie cywil, ani wojsko…

Nie załomocą kolby w drzwi,
Bo wrota dawno wykradzione.
Bagnet na broń! – nie krzykną ci,
Co białą flagę dzierżą w dłoni… Czytaj dalej

Bez walki na ostre jestem nie zapaśnikiem nawet, ale wprost bydlęciem, okładanym kijem czy nahajką


Malczewski_Brigadier_Józef_Piłsudski

Wiki: Jacek Malczewski, Portret brygadiera Józefa Piłsudskiego, 1916

Niegdyś obiecywałeś, że napiszesz nekrolog, gdy diabli mnie wezmą. Teraz, gdy idę na wyprawę, z której może nie wrócę posyłam Ci kartkę jako nekrologiście z małą prośbą. Nie idzie mi naturalnie o to, abym Ci miał dyktować ocenę mojej pracy i życia. Nie. Masz pod tym względem zupełna swobodę.

Proszę tylko, byś nie robił ze mnie „dobrego oficera” lub „mazgaja” i „sentymentalistę”, to jest człowieka poświęcenia, rozpinającego się na krzyżu ludzkości, czy czego tam. Byłem do pewnego stopnia taki, lecz było to za czasów młodości górnej i chmurnej. Teraz nie. Czytaj dalej